Front suspension architecture (2007)
2 nieuwe schokdempers voor (KYB shockabsorbers)
stuurarm/pitmanarm (steering gear-arm) vernieuwd
hulpstuurarm (idler-arm) vernieuwd
bovenste draagarmbussen (upper control arm bushings) links en rechts vernieuwd (polyurethane)
reactiestangrubbers vervangen door polyurethane (strut rod set)
alle fuseekogel- en stuurkogelhoezen vervangen door polyurethane
en
bladveerbussen set, rubbers bladveren achter rondom vervangen door polyurethane
As revisie (2006)
Mijn Dart heeft nu een ‘verse’ (lees: gereviseerde) achter-as (afkomstig van een Dart) met sperdifferentieel. Deze as heb ik vorig jaar gekocht en laten reviseren door Pro Gear.
Afgelopen weekend hebben we de Dart weggebracht naar IJmuiden om de gereviseerde as door Pro Gear eronder te laten bouwen. Was even wat werk, maar resultaat is schitterend geworden. De as is zwart gespoten, voordat die eronder gehangen werd. Afgebroken kabels en remleidingen zijn professioneel vervangen. Differentieel is afgevuld met 80W90GL5LS olie (= met toevoeging).
Dart rijdt super, nu! De oude as/differentieel maakte behoorlijk wat lawaai (versleten lagers), en nu lijkt Dart ook sneller weg te komen met deze nieuwe as…! Zo, en nu kunnen we gaan burnen en trekken we 2 strepen op het wegdek…
Ook rijdt de Dart nu bij 100km per uur niet meer zo nerveus (beter rijgedrag)! De oude originele as, die eronder vandaag is gekomen, laten we ook reviseren.
Met dank aan Richard en Kock van Pro Gear!
Motorrevisie (gemodificeerd in 2002)
hoog volume oliepomp
high torque starter
conversie naar elektronische ontsteking
automatenbak/TorqueFlite revisie
de Line lock zit erop: smt096
Nu kan er tenminste gerubberd worden zonder dat de achterremmen in de brand staan.
You must be logged in to post a comment.